
Od dzisiaj można zgłaszać projekty do kolejnej edycji budżetu obywatelskiego. Do dyspozycji mieszkańców przeznaczono rekordową kwotę - 101 130 815 zł. Pula ogólnomiejska wynosi 30 339 246 zł, a na Żoliborzu do rozdysponowania jest 2 022 616 zł. Etap składania projektów, które realizowane będą w 2023 roku, potrwa do 25 stycznia 2022 r.
Od dziś mieszkańcy Warszawy znowu mogą zgłaszać swoje pomysły na to, co ma powstać w ich okolicy lub w całym mieście. W tym roku do dyspozycji przeznaczono aż 101 130 815 zł , to najwyższa kwota od samego początku istnienia budżetu – kiedyś jeszcze – partycypacyjnego w Warszawie. Podobnie jak w poprzednich latach, projekt można zgłosić na formularzu papierowym lub przez internet, na stronie bo.um.warszawa.pl
Tegoroczne hasło: „Twój pomysł może zmienić Warszawę”
Zgłoszenie projektu to nic trudnego. Nie trzeba być ekspertem w danej dziedzinie, znać się na procesach inwestycyjnych czy dokumentacjach, żeby zgłosić swój pomysł do budżetu obywatelskiego. Wystarczy w prostych słowach opisać, co chcielibyśmy, żeby zostało zrobione, na jaką potrzebę odpowiada dany projekt i wskazać propozycję miejsca, gdzie projekt miałby zostać zrealizowany. Projekty można zgłaszać do 25 stycznia 2022 r. Następnie, każdy zgłoszony projekt zostanie zweryfikowany przez Urząd. Te, które pozytywnie przejdą weryfikację, w czerwcu zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców. W ten sposób warszawiacy wybiorą, co powstanie w naszym mieście w 2023 r.
Spotkanie otwarcia 9. edycji BO
1 grudnia, o godz. 18:00 odbędzie się tzw. spotkanie otwarcia, aby dokładniej wyjaśnić warszawiakom zasady i harmonogram nowej edycji. Ze względu na sytuację epidemiologiczną, spotkanie odbędzie się w formule on-line. Mogą wziąć w nim udział wszyscy, którzy chcą dowiedzieć się, np.:
- jakiego typu projekty można zgłosić do budżetu obywatelskiego,
- jak wygląda harmonogram 9. edycji lub
- z jakiego wsparcia można skorzystać na etapie składania projektów?
Harmonogram B0 2023
- Zgłaszanie projektów – od 1 grudnia 2021 r. do 25 stycznia 2022 r.
- Ocena projektów – od 26 stycznia do 4 maja 2022 r., w tym:
- zamieszczenie w ESOG informacji o wyniku oceny projektów – 4 maja 2022 r.
- Odwołania od niedopuszczenia projektów do głosowania – od 4 do 31 maja 2022 r., w tym:
- składanie odwołań – od 4 do 11 maja 2022 r.
- rozpatrywanie odwołań – od 4 do 31 maja 2022 r.
- zamieszczenie w ESOG informacji o wyniku rozpatrzenia odwołania i przekazanie jej projektodawcy – 31 maja 2022 r.
- Głosowanie mieszkańców na projekty oraz ustalenie wyników głosowania – od 15 czerwca do 12 lipca 2022 r., w tym:
- głosowanie mieszkańców m.st. Warszawy na projekty – od 15 do 30 czerwca 2022 r.
- ustalenie wyników głosowania – od 1 do 12 lipca 2022 r.
Podanie do publicznej wiadomości wyników głosowania – 13 lipca 2022 r.
Więcej informacji o Budżecie Obywatelskim i spotkaniu na stronie internetowej poświęconej budżetowi obywatelskiemu: https://bo.um.warszawa.pl/zglos-projekt
