Realizując postanowienie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego wprowadzono z dniem 16 marca 2020 r. tymczasowe zasady organizacji pracy urzędu dzielnicy Żoliborz miasta stołecznego Warszawy.
Prosimy o stosowanie się do zaleceń.
Prosimy o zapoznanie się z informacją poniżej.
Załatwiamy tylko sprawy z punktów 1, 2 , 3, 4.
Przed wejściem do budynku prosimy o zdezynfekowanie rąk.
Przy stanowisku może przebywać tylko 1 osoba.
Kasy urzędu zostały zamknięte
Opłaty należy wnosić przelewem we własnym zakresie.
*** Informacja z wykazem numerów rachunków bankowych znajduje się na dole strony***
Pozostałe informacje:
- Kancelaria urzędu jest czynna zarówno dla dostarczycieli przesyłek jak i interesantów. W kancelarii możemy złożyć wszystkie sprawy z zakresu działania Urzędu Dzielnicy. Prosimy o podawanie na składanych dokumentach dokładnych danych adresowych takich jak; telefon, mail.
Informacje w tym zakresie można uzyskać pod numerem telefonu centrali 22 443 90 00, dokumenty można przesłać także na adres zoliborz.urzad@um.warszawa.pl - Dowody osobiste tylko w zakresie wydawania dowodów na które wnioski zostały już złożone. Wnioski można składać za pośrednictwem e-PUAP.
Pozostałe sprawy meldunkowe będą rozpatrywane indywidualnie.
W zakresie dowodów osobistych informacje możemy uzyskać pod numerem telefonu 22 443 89 24. - Rejestracja pojazdów tylko fabrycznie nowych – trzeba posiadać dowód wpłaty na konto nr 22 1030 1508 0000 0005 5003 7106
Wysokości opłat dla rejestracji nowego pojazdu- Samochód - 180,50 zł
- Motocykl, ciągnik rolniczy – 121,50 zł
- Motorower - 111,50 zł
- Przyczepa – 121,50 zł
W zakresie rejestracji pojazdów informacje możemy uzyskać pod numerem telefonu 22 443 89 37
Osoby, które nie dokonają w terminie 30 dni rejestracji pojazdu sprowadzonego z kraju Unii albo nie zgłoszą zbycia/nabycia nie będą podlegać karze pieniężnej o której mowa w art. 140 mb Prawo o ruchu drogowym, jeżeli nie miały możliwości dokonania takiego zgłoszenia.
- Prawa jazdy tylko w zakresie wydania dokumentu – trzeba posiadać dowód wpłaty. Wnioski można składać za pośrednictwem e-PUAP. na konto nr 22 1030 1508 0000 0005 5003 7106
opłata w wysokości 100,50 zł
W zakresie praw jazdy informacje możemy uzyskać pod numerem telefonu 22 443 89 37 - Paszporty Terenowy Punkt Paszportowy w Warszawie na Żoliborzu zawiesza działalność do odwołania. Czasowy odbiór dokumentów, dla których wnioski zostały złożone w tym Punkcie odbywa się w Referacie nr 1 przy ul. Kruczej 5/11 w Warszawie po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie 22 695 73 02 w sytuacjach niecierpiących zwłoki.
- Porady prawne w zakresie Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego zostały zawieszone do dnia 31 marca. Wszelkie informacje możemy uzyskać pod telefonem 19 115.
- Podatki – Prosimy o oczekiwanie na decyzje podatkowe, termin ich wysłania może ulec przesunięciu. Zapłata za podatek jest wymagana w ciągu 14 dni od chwili otrzymania decyzji, bez względu na termin jej otrzymania.
- Użytkowanie wieczyste – w przypadku potrzeby wyjaśnienia prosimy o mail na adres zoliborz.wnd@um.warszawa.pl lub pod numerem 22 443 89 10
- Działalność gospodarcza – Złóż wniosek w CEIDG wniosek bez wychodzenia z domu → https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/
Wniosek można złożyć:- on-line za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG (www.ceidg.gov.pl) i podpisania go za pomocą darmowego profilu zaufanego ePUAP lub certyfikatu kwalifikowanego (informacje o szybkim sposobie uzyskania profilu zaufanego przez Internet można uzyskać pod w/w adresem oraz adresem wskazanym poniżej.
https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/zakladanie-firmy/chce-zalozyc-firme-jednoosobowa-samozatrudnienie/jak-zarejestrowac-jednoosobowa-dzialalnosc-gospodarcza-przez-internet-krok-po-kroku/jak-zarejestrowac-jednoosobowa-dzialalnosc-gospodarcza-przez-internet-krok-po-kroku - w formie papierowej za pośrednictwem poczty na adres wybranego urzędu gminy (nie obowiązuje rejonizacja). Wniosek składany w ten sposób powinien być opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy poświadczonym przez notariusza.
Dodatkowo należy przypomnieć, że zmian we wpisie w zakresie daty rozpoczęcia, zawieszenia, wznowienia, zaprzestania działalności gospodarczej, oraz wykreślenia wpisu z rejestru, przedsiębiorca będzie mógł dokonać w dowolnym terminie od zaistnienia okoliczności powodujących konieczność złożenia wniosku o zmianę wpisu lub jego wykreślenie.
Przedsiębiorca będzie mógł zmienić datę (także wstecz) oraz podać, że rezygnuje z zawieszenia działalności, z wznowienia działalności lub z zaprzestania wykonywania działalności, tak, aby wpis zawierał dane zgodne z rzeczywistym stanem rzeczy.
- on-line za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG (www.ceidg.gov.pl) i podpisania go za pomocą darmowego profilu zaufanego ePUAP lub certyfikatu kwalifikowanego (informacje o szybkim sposobie uzyskania profilu zaufanego przez Internet można uzyskać pod w/w adresem oraz adresem wskazanym poniżej.
- Ubezpieczenia załatwiamy tylko elektronicznie bjozefowicz@interia.pl telefon 512-734-997.
- Urząd Stanu Cywilnego – tylko ul. Andersa 5 tel. 22 443 12 30. Usługi znacznie ograniczono prosimy o sprawdzenie pod adresem strony internetowej lub telefonicznie.
Wykaz numerów kont rachunków bankowych
- 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
(Od 1 stycznia 2020 roku opłatę skarbową należy wpłacać na rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika) - 22 1030 1508 0000 0005 5003 7106
(wpłaty z tytułu opłat komunikacyjnych) - 31 1030 1508 0000 0005 5003 7041
(wpłaty za wnioski o udostępnianie danych meldunkowych) - 53 1030 1508 0000 0005 5003 7033
(wpłaty z tytułu depozytów) - 22 1030 1508 0000 0005 5003 7009
Wpłaty z tytułu: opłat za wieczyste użytkowanie gruntów, opłat za najem i dzierżawę nieruchomości, opłat za nabycie nieruchomości /gruntu/, opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, podatku od nieruchomości /osoby prawne/, podatku od środków transportowych.
Od 01.01.2011r. każdy podatnik podatku od nieruchomości (osoba fizyczna) ma przypisany indywidualny numer rachunku bankowego, który wskazany jest na decyzji wymiarowej. - 97 1030 1508 0000 0005 5003 7017
(wpłaty z tytułu wydatków) - 34 1030 1508 0000 0005 5003 7084
(wpłaty z tytułu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych) - 06 1030 1508 0000 0005 5003 7297
(wpłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi OZGOK )
W sytuacji, gdy nie było możliwe nadanie indywidualnego numeru bankowego (numer nadawany jest podczas składania deklaracji w siedzibie urzędu), opłatę należy wnosić na rachunek dzielnicy właściwej ze względu na miejsce zamieszkania lub siedziby właściciela nieruchomości.
Aby uiścić opłatę należy:- podać dane identyfikujące składającego deklarację, miejsce zamieszkania lub siedziby oraz adres nieruchomości,
- w tytule wpisać OZGOK,
- uiszczać opłatę do 28 dnia każdego miesiąca.
- 03 1030 1508 0000 0005 5003 7254
(wpłaty z tytułu opłat i kar za usunięcie drzew i krzewów), - 56 1030 1508 0000 0005 5003 7173
(wpłaty z tytułu koncesji na sprzedaż alkoholu), - 78 1030 1508 0000 0005 5003 7262
(wpłaty z tytułu usług geodezyjno-kartograficznych),