W związku z obecną sytuacją kryzysową, istnieje możliwość odroczenia terminu płatności podatku od nieruchomości lub rozłożenia jej na raty. Decyzje ustalające wysokość podatku na 2020 r. będą wydawane sukcesywnie i doręczane drogą pocztową.
Jeśli po otrzymaniu decyzji nie będziemy w stanie uregulować podatku od nieruchomości, możemy złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie płatności na dogodne raty.
Decyzje podatkowe wysyłane będą pocztą
W związku z wprowadzonymi ograniczeniami decyzje ustalające wysokość podatku na 2020 rok będą wydawane sukcesywnie, w miarę możliwości ich realizacji. Ratę podatku należy zapłacić w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji. W doręczonej decyzji znajdą się wszystkie informacje dotyczące:
- wysokości zobowiązania podatkowego,
- terminu zapłaty raty podatku,
- nowego indywidualnego numeru rachunku bankowego.
Decyzje podatkowe będą wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
COP zawiesza obsługę bezpośrednią- jakie sprawy podatkowe załatwimy przez Internet?
Aby ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, w Centrum Obsługi Podatnika za pośrednictwem Internetu można załatwić następujące sprawy:
- ustalenie/określenie/korekta zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych: warszawa19115.pl/szukasz-informacji/podatki-oplaty/podatki-i-oplaty-lokalne/;
- ustalenie/określenie/korekta zobowiązania podatkowego z tytułu podatku leśnego od osób fizycznych i prawnych warszawa19115.pl/zobowiazania-podatkowego-z-tytulu-podatku-lesnego-od-osob-fizycznych-i-prawnych;
- ustalenie/określenie/korekta wysokości zobowiązania podatkowego z tytułu podatku rolnego od osób fizycznych i prawnych warszawa19115.pl/zobowiazania-podatkowe-z-tytulu-podatku-rolnego-od-osob-fizycznych-i-prawnych.
Formularze podatkowe oraz dodatkowe informacje dostępne są na stronie: bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/budzet_polityka_finansowa_v2/podatki_i_oplaty_lokalne
Dodatkowe numery do Centrum Obsługi Podatnika
Mieszkańcy mogą kontaktować się z COP telefonicznie - w tym celu uruchomione zostały dodatkowe numery (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00):
- 519-066-098
- 514-603-566
- 509-647-711
- (22) 325-91-41
- (22) 325-91-42
- (22) 443-99-91