Wyróżnione wydarzenia

  • Dni otwarte w szkołach podstawowych na Żoliborzu

    Nazwa Placówki Ulica Data spotkania Godzina spotkania Szkoła Podstawowa nr 65 im. Władysława Orkana ul. Mścisławska 1 25.02.2019 r. zebranie dla rodziców kandydatów do klas pierwszych i oddz. przedszkolnego 17.00 Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 68 im. Artura Oppmana ul. Or-Ota 5 23.02.2019 r. - "Bezpieczne lądowanie dla dzieci" 26.02.2019 r. zebranie dla rodziców kandydatów do klas pierwszych i oddz. przedszkolnego 10.00 - 12.00 18.00 Szkoła Podstawowa nr 92...

  • Szkoła przy ul. Anny German

    Inwestycja potrzebna i oczekiwana otrzymała w końcu zielone światło dzięki dodatkowym środkom przyznanym przez Radę m.st. Warszawy. Występowaliśmy o 4 mln zł. i tyle otrzymaliśmy. To duża sprawa dla całej dzielnicy, a szczególnie dla dzieci z Żoliborza Południowego.

  • Budżet Partycypacyjny 2019 – harmonogram realizacji

    Pierwsze w tym roku cykliczne spotkanie na temat Budżetu Partycypacyjnego poświecone było realizacji projektów wybranych przez mieszkańców do realizacji w roku 2019. Uczestniczyli w nim członkowie Zarządu Dzielnicy: burmistrz Paweł Michalec i zastępczyni burmistrza Maria Popielawska. Informacje przedstawiali naczelnicy wydziałów prowadzących poszczególne projekty oraz przedstawiciele ZGN Żoliborz i Zarządu Zieleni m.st. Warszawy.

  • Nowa wersja programu Płatnik (dla przedsiębiorców)

    Przedsiębiorco! Do Twojej dyspozycji udostępniliśmy już nową wersję programu Płatnik (wersja 10.02.002). Z tej wersji programu wszyscy użytkownicy powinni zacząć korzystać 26 stycznia 2019 r. Zachęcamy już teraz do zapoznania się ze zmianami w Płatniku i pobrania nowej wersji programu. Program Płatnik został uaktualniony w związku z projektem e-akta i małą działalnością gospodarczą (MDG).Program Płatnik w wersji 10.02.02 umożliwia obsługę nowych i zmienionych formularzy ubezpieczeniowych takich jak: ZUS OSW, ZUS RIA, ZUS ZWUA, ZUS RPA czy ZUS DRA cz.II i ZUS RCA cz.II. Inną nowością w programie jest prezentacja w kartotece płatnika informacji o złożonym lub odwołanym ZUS OSW i złożonym ZUS RIA czy też informacji o najniższej podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz liczbę dni prowadzenia działalności gospodarczej.Najważniejsze zmiany w programie związane są z projektem e-akta – elektronizacja akt pracowniczych. Najnowsza wersja programu jest do pobrania ze strony zus.pl. Zachęcamy także Państwa do zapoznania się z krótkimi filmikami instruktażowymi, w których krok po kroku pokazaliśmy m. in. jak wypełniać nowe dokumenty. Filmiki są dostępne na stronie zus.pl i kanale ZUS na YouTube.

  • Burmistrza tour po szkołach i przedszkolach

    Jak pamiętamy z minionej kadencji samorządu szkoły i przedszkola stanowiły na Żoliborzu najgorętszy temat publicznej dyskusji i najtrudniejszy problem do rozwiązania postawiony przed władzami dzielnicy. Nic zatem dziwnego, że w obecnej kadencji bezpośredni nadzór nad Wydziałem Oświaty i Wychowania sprawuje Burmistrz Dzielnicy, Paweł Michalec.

  • Żałoba w Warszawie po śmierci prezydenta Adamowicza

    W związku z tragiczną śmiercią Pawła Adamowicza, prezydenta Miasta Gdańska, od wtorku do czwartku, 15 - 17 stycznia, decyzją prezydenta stolicy, została ogłoszona żałoba.- Nie ma słów. Jest tylko ogromny smutek i zaduma. Nasze myśli są z rodziną, najbliższymi i przyjaciółmi Pana Prezydenta Pawła Adamowicza – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.Prezydent Rafał Trzaskowski zadecydował o odwołaniu w Warszawie wszelkich miejskich imprez o charakterze rozrywkowym, a także o wygaszeniu od 15 do 17 stycznia miejskiej iluminacji na Krakowskim Przedmieściu, moście Śląsko-Dąbrowskim i wyłączeniu światełek miejskiej choinki na pl. Zamkowym. Na fasadzie Pałacu Kultury i Nauki zostaną wyświetlone barwy Gdańska.W stolicy zostaną opuszczone do połowy masztu flagi m.st. Warszawy na budynkach zajmowanych przez Urząd m.st. Warszawy oraz jednostki organizacyjne miasta. Flagi na środkach komunikacji miejskiej będą przystrojone kirem. Na rondzie Radosława zostanie zdjęta z masztu flaga Polski.Jednocześnie prezydent Rafał Trzaskowski zwrócił się z apelem do organizatorów wszelkich imprez o charakterze rozrywkowym o ich odwołanie bądź ograniczenie.Zdjęcie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza ze strony https://www.gdansk.pl/

  • Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów/odpadów zawierających azbest

    KONIECZNIE SPRAWDŹ CZY AZBEST ZNAJDUJE SIĘ W TWOIM DOMUObiekty z wyrobami zawierającymi azbest to głównie domy jednorodzinne i budynki gospodarsko-inwentarskie. Nadal wiele z nich posiada dachy z eternitu. W budownictwie wielorodzinnym i blokach mieszkalnych azbest zawierają m.in. ściany osłonowe i działowe, elewacje zewnętrzne, przewody kanalizacyjne i wodociągowe oraz podłogi (PCV). Czy mieszkasz w domu posiadającym płyty azbestowo-cementowe (faliste albo płaskie) jako pokrycie dachu? Może budynek gospodarczy, wiata lub garaż mają dach z eternitu?! Jeżeli jesteś właścicielem nieruchomości jednorodzinnej koniecznie sprawdź to sam. W budownictwie wielorodzinnym sprawdzi to zarządca nieruchomości.Co powinieneś zrobić w następstwie stwierdzenia obecności AZBESTU?!Dokonaj oceny stanu technicznego wyrobów zawierających azbest w celu ustalenia stopnia pilności ich wymiany, wypełniając formularz pn. „Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”.Przedłóż Prezydentowi m.st. Warszawy informację o wyrobach zawierających azbest, wypełniając formularz pn. „Informacja o wyrobach zawierających azbest”. Pamiętaj wpisz stopień pilności wymiany. Jeżeli już usunąłeś wyrób zawierający azbest, również przedłóż Prezydentowi m.st. Warszawy informację o usuniętych wyrobach zawierających azbest, wypełniając ten sam formularz pn. „Informacja o wyrobach zawierających azbest”. Pamiętaj wpisz masę (kg) usuniętych wyrobów. Informacje i formularze do wypełnienia znajdziesz na stronie www.um.warszawa.pl w zakładce „Załatw sprawę w Urzędzie”. Jeżeli masz wątpliwości jak to zrobić:przyjdź do swojego Urzędu Dzielnicy m.st. Warszawy do Wydziału Ochrony Środowiska, przyjdź do Biura Ochrony Środowiska Urzędu m.st. Warszawy (plac Bankowy 2, XVIII piętro) albo zadzwoń pod numer 22 443 25 15, skorzystaj z całodobowego Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115, zadzwoń pod numer 19115.DLACZEGO TRZEBA USUNĄĆ AZBEST?!Ze względu na zagrożenie jakie stwarzają wyroby zawierające azbest, muszą one zostać usunięte do 31 grudnia 2032 r. Ich naprawa jest możliwa, ale to rozwiązanie tymczasowe i nie zawsze opłacalne. Całkowite usunięcie wyrobów zawierających azbest jest kosztowne, ale radykalnie rozwiązuje problem.PAMIĘTAJ - usunięcie wyrobów zawierających azbest jest obowiązkiem właściciela lub zarządcy nieruchomości! Nie usuwaj AZBESTU samodzielnie - to działanie nieodpowiedzialne i nierozsądne.Nie posiadasz wiedzy i wyposażenia technicznego, zapewniającego bezpieczne prowadzenie prac, a także zabezpieczeń - osób pracujących i środowiska – przed emisją włókien azbestu. Usuwając azbest samodzielnie narażasz na szkodliwe działanie włókien azbestu twoją rodzinę, sąsiadów i przypadkowe osoby, a także środowisko.Magazynowanie usuniętych wyrobów zawierających azbest w sąsiedztwie twojego domu jest niebezpieczne, niezgodne z prawem i nieestetyczne, a wywożenie do lasu – karalne. Inne działania – odsprzedawanie, powtórne użycie, utwardzanie nimi drogi lokalnej – są niedozwolone.POWIERZ USUWANIE AZBESTU FIRMIEZlecenie usunięcia wyrobów zawierających azbest wyspecjalizowanej firmie przenosi na nią odpowiedzialność za jakość i bezpieczeństwo wykonania prac, za transport odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych, za uprzątnięcie terenu i usunięcie pozostałości pyłu azbestowego.Wykonawca prac dokona w urzędach wszystkich formalności i uzgodnień związanych z wymianą dachu. Wykaz firm znajduje się na stronie www.bazaazbestowa.gov.pl prowadzonej przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii - w zakładce „Usuwanie azbestu”.Po zakończeniu prac firma musi potwierdzić w pisemnym oświadczeniu prawidłowość ich wykonania i fakt oczyszczenia terenu z pyłu azbestowego (podać wynik badania jakości powietrza). Możesz uzyskać dofinansowanie na usuwanie AZBESTU! M. st. Warszawa udziela dotacji w wysokości do 100% rzeczywistych kosztów demontażu, pakowania, transportu wyrobów/odpadów zawierających azbest i przekazania ich na składowisko odpadów niebezpiecznych.Szczegółowe informacje - m.in. zasady udzielania dofinansowania, terminy przyjmowania wniosków, formularze wniosków i ulotki informacyjne znajdują się na stronie internetowej: linkInformacje i pomoc w wypełnieniu wniosku możesz uzyskać przychodząc osobiście do Biura Ochrony Środowiska albo zadzwoń pod numer 22 443 25 76 lub 22 443 25 73.Załącznik:Treść ulotki

  • WYMIANA DRZEW ROSNĄCYCH W PASIE DROGOWYM UL. WYSPIAŃSKIEGO (DZ. EWID. NR 25 Z OBRĘBU 7-01-14)

    W związku z bardzo złym stanem zdrowotnym topól rosnących w pasie drogowym ul. Wyspiańskiego (dz. ewid. nr 25 z obrębu 7-01-14) konieczne jest usunięcie 7 szt. drzew najbardziej zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia. W związku z tym mogą pojawić się czasowe niedogodności komunikacyjne, za które najmocniej przepraszamy. Prace odbywają się w oparciu o postępowanie przeprowadzone w ogólnie obowiązującym trybie.Przed ich wykonaniem została wydana decyzja: